ראשי » טיפים » דלת כניסה כנף וחצי – מה היא מעניקה לבית?

דלת כניסה כנף וחצי – מה היא מעניקה לבית?

חלק יופתעו לגלות כי דלת הכניסה לכנף וחצי, הנקראת גם דלת מורכבת, היא העיצוב המקורי של דלת כניסה. יש לסגנון זה וריאציות רבות. כאשר הפופולרית ביותר מביניהן היא דלת הכניסה ההולנדית עם שתי כנפיים שנפתחות כלפי חוץ. במאמר זה נרחיב מעט על סגנון זה ולמי הוא מתאים.

בתמונה: דלת כניסה כנף וחצי מעוצבת ומרשימה מבית אלידור תעשיות

דלת כניסה כנף וחצי או דלת כפולה?

ההחלטה בין דלת כניסה כנף וחצי לדלת כפולה מתבססת על הצורך שלכם ועל הפתח הקיים בחזית הבית או בחלקו האחורי.

דלתות כפולות משמשות בבנייני מגורים ברחבי העולם הן כאלמנט עיצובי והן כאלמנט פונקציונלי. במיוחד בבתים שכללו קירות בגובה נמוך, שהיקשה על הכנסה של ציוד בגודל לא סטנדרטי לבית. דלת הכניסה ההולנדית פותחה כחלופה לדלת האנגלית המסורתית בעלת הדלת האחת. זאת מכיוון שהיא העניקה פרטיות רבה יותר מהסגנון הישן והמוכר. ניתן לפתוח אותה על ידי משיכה של כל עלה במקום צורך לדחוף צד אחד פתוח לפני שניתן יהיה למשוך את הצד השני.

בניגוד לדלת כפולה, דלת בעלת כנף וחצי משמשת בדרך כלל דווקא כאמירה עיצובית. זאת משום שחצי הכנף מותקן באופן שלא מאפשר את פתיחתו.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת עבור דלת כניסה כנף וחצי? השאירו פרטים

מה אפשר להתקין בחצי הכנף?

מבחינה חזותית אפשר לבחור בין שתי חלופות. הראשונה היא עיצוב זהה של חצי הכנף לדלת הראשית. עיצוב זה יכול להיות גרסה דקה יותר של הדלת. האפשרות השנייה היא שימוש בחצי הכנף כדי להוסיף עוד אלמנטים עיצוביים או אפשרות למיקום זגוגיות צבעוניות. חלק מבעלי הבתים אינם מעוניינים לשלב זגוגית בדלת שנפתחת ונסגרת באופן תכוף. לכן, היא תשולב בחלק שאינו נע.
יש המשלבים בחצי הכנף את החלקים השקופים מסיבה פונקציונלית. הם רוצים להשתמש בחלק הזה כמו חלון, ולראות מי נמצא מעברה השני של הדלת.

שפע של עיצובים יחודיים

היום, אפשר לראות עיצובים יצירתיים מאוד של דלתות וחצי. למשל, עיצוב של דלת עשויה פלדה, ובתוכה זגוגית מלובנת עם ציורים של ציפורים ואובייקטים נוספים. לחילופין, אפשר למצוא גם עיצובים מתכתיים הנראים כיצירת אומנות לכל דבר, וכוללים ציורים של פרחים, טקסטורות שונות או צורות גאומטריות. השמיים הם הגבול כאשר מגיעים לאפשרויות העיצוב של דלת כזו.

מדוע אדריכלים ממליצים על דלת וחצי?

אדריכלים רבים ממליצים על דלת כניסה כנף וחצי כדי להוסיף לוק ייחודי לבית. לפעמים תראו את הדלת הזו בבניין משרדים מפואר או בווילה יוקרתית. יש המוסיפים את הדלת גם לכניסה לחצר האחורית, וכך הבית כולו זוכה לחזית אחידה.

לסיכום, אם אתם מתלבטים כיום איך לשדרג את חזות הבית ולהעניק לו את המראה המיוחד, הוסיפו את חצי הכנף הזו. היא תגרום לפתח הבית להראות גדול יותר, ואפילו תוכל לאפשר לכם לראות מי נמצא מעברה השני של הדלת, או לסמן בידכם לשליח המניח חבילה מתוך זגוגית מעוצבת. חישבו על העיצוב המיוחד שהייתם משלבים במרחב הביתי שלכם.